Geleneksel ve dijital pazarlamadan bahsettik. Biraz dijital pazarlama tarafını detaylandıralım. Peki bir pazarlamacı dijital ortamda hangi pazaralama stratejilerini kullanır?
Şimdi kısa kısa kullanabileceğimiz yöntemlerden bahsedeceğim;
E-mail Pazarlaması (Email Marketing): Başlıca amacı markaya sadakat bağlılık yaratmak ve müşteriye dönüşüm oranını arttırmak (conversion rate). Önceliğimiz müşteriye(mail adresine) ulaşmak. Ardından benzer müşterileri gruplandırma ve stratejiler belirleme.
Örnek;
- Çoğu alışveriş sitesinde kayıt aşamasında karşılaştığımız ürünler ve indirimizlerimizle ilgili bilgilendirilmek istermisiniz işaret kutucuğu
- Web sitelerinde genellikle en alt kısımda olan email listesine üye ol butonu
Paid Search (PPC) – Arama Motoru Reklamları: Arama motorunda göstereceğiniz reklamlar site trafiğinizi ve tıklanma oranınızı arttıracaktır, özellikle ilk defa markanızı duyurma aşamasında size fayda sağlayabilir. Hedef kitlenizin aradığı kelimelerde arama motorunda ilk sıra geçmenizi sağlayacaktır
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Seo Sitenizin arama motorlarında üst sıralarda gözükmesini sağlar. Kullanıcıların %90 arma motorlarında ilk 3 linkten sonrasına bakmıyor, seo bir nevi zorunlulukta diyebiliriz. Zaman alıcı bir süreç iyi yapıldığında size reklam harcaması yapmadan müşteri sağlayacaktır.
Web site Optimizasyonu: İnternet sitenizde yaptığınız her türlü geliştirme, sitenizin hızı içeriğini veya satına al butonunun rengini optimize etme.
Görüntüleme Esaslı Reklam (Display Advertising): Kısaca Youtube’da gördüğümüz reklamlar ve blog köşelerinde gördüğümüz görüntülü reklamlar. En önemli avantajı kime reklamın gösterileceği konusunda detaylı ayarlar yapabilmemiz.
İçerik Pazarlama (Content Marketing): Bir diğer olmazsa olmaz. İçeriğiniz sizin her şeyinizdir, müşteri sitenize girdiğinde karşılaşacağı ilk şey, ona bir şeyler anlatmak için elinize geçen en önemli fırsat, Müşteri sizi içeriğinizle tanıyım sevecek, içerik kalitenize göre satın alma kararı verecek, İçerik sık sorulan sorular kısmı veya blog sayfanız olabilir.
Sosyal Medya Pazarlaması (Social Media Marketing): Artık herkes sosyal medyada ve markanızda orada olmalı müşteri bağlılığı ve müşteriyle iletişim konusunda önemli bir mecra. Sizden ürününüze satın alan bir müşteri deneyimini sosyal medyada yazabilir veya markanızı ve iletişiminizi sevdiği için yeni ürün ve hizmetlerinizi paylaştığınız Instagram hesabını takp edebilir.
Bu yazımda dijital pazarlamada kullanılan kanallardan kısaca bahsettim. En kısa zamanda her birini daha detaylı bir şekilde ele alacağım
Yazıyı beğendin mi Yorum yazıp görüşlerini paylaşmayı unutma :)
Yorumlar
Yorum Gönder