Ana içeriğe atla

Dijitalin 3İ'si - Başlatma Optimizasyon ve Entegrasyon


         3İ DMI’ın kendi geliştirdiği 3 temel prensibe dayanıyor. Neden önemli, çünkü çok basit ve gücü bu basitliğinden geliyor ve bir pazarlamacının hedeflerine ulaşmasında kolaylık sağlıyor. 

         3i yani başlat(integrate), Entegrasyon, optimiziasyon (iterate), ve tekrarla (integrate). Bunu bir süreç gibi düşünebiliriz pazarlamanın stratejisinin kurgulanmaya başlanmasında bitişine kadar. 

Şimdi 3 aşamayı da detaylı bir şekilde inceleyelim;

    Inıtiate [Başlat]

En Önemli aşama. Doğru noktadan başlarsak istediğimiz hedeflere ulaşmamız daha kolay olur. Bir pazarlama kampanyası için strateji geliştiriyoruz diyelim, anahtar nokta odak noktamız “Müşteri, Kullanıcı, Hedef Kitle” olmalı. Bu biraz size klişe gibi gelebilir, ama bahsettiğim bunu iyice detaylandırmak, üzerine düşünmek, A4 kâğıda her bir profili yazmak kişilikler(persona) oluşturmak.

Benim müşterim kim, ne iş yapıyor nelerden hoşlanıyor 35 yaşında bir pazarlama profesyonelimi yoksa 20 yaşında üniversite öğrencisi, hobileri neler, benim hangi ürünlerimi kullanmış, ciddi olmayı mı tercih ediyor yoksa sıcak arkadaş canlısı mı?

Bu öngörüleri keşfetmek için;

-       - Gözlerimizi kapatıp müşterinin ayakkabılarını giymeyi deneyebiliriz (kendini müşterinin yerine koyma).

-       Google veya anketler müşteri ile konuşma, genel olarak müşteri araştırması yaparak öngörüler elde edebiliriz

-       Kurabiyelerin(cookies) izini sürerek, 

-       Müşteriden topladığımız dataları analiz ederek

Örnek;

         Bir önceki yazımda bahsettiğim Şampuan Markası üzerinden gidiyim. #GüçlüKadınlar #GüçlüSaçlar adlı kampanyam başarıyla sonuçlandı, twitterdan gelen trafikleri analiz ettim, twitterdan gelenlerin çoğunun bloğumdaki Neden Saçlarım Zayıf adlı yazı bir yazıyı dikkatle okuduklarını fark ettim. Elde ettiğim öngörü, 20-23 yaş aralığındaki kullanıcıların saç bakım sorunu var. Geliştirdiğim pazarlama strateji; bloğumu okumuş 20-23 yaş aralığındaki kullanıcılara Markanın Saç Bakım kiti hakkında Google reklamı göstermek.

      Iterate [Optimizasyon]

            Entegrasyon aşaması, test etme ve geliştirme, kullanıcıyı yakından takip etme yani A/B testleri ve optimizasyon.

         Stratejim başarılımı, gerçekten tıklıyorlar mı, mesajımı doğru kanalda mı veriyorum, hedef kitlem için seçtiğim ürün doğrumu, yeterince dikkat çekici değil mi, seçtiğim sözcükler iticimi gibi sorular sorarak öngörüler elde edebiliriz tabi verdiğimiz her cevabın bir veriye dayanması başarı şansımızı arttırır.

Örnek;

         Fark ettik ki saç bakım setimiz yeterince ilgi görmedi, testler yapmaya başladık önce saç bakım setinin yerine Sadece saç bakım şampuanı koyduk 20-23 yaş aralığındaki kitlemiz saçlarının çok zayıf olduğunu düşünmüyor veya yeterince bakıma zaman ayırmak istemediler, Şimdi yaptığım sadece öngörü, test yaparak doğrulayabilirim.

         Diyelim ki tıklanma sayıları arttı ama hala hedefimin altında, reklam yazısına, sadece sana özel indirimi görmek için tıkla diye bir şey ekliyorum, hedef kitlem müşteri veya iş hayatına yeni atılmış biri bir indirim ilgisini çekebilir. Reklama tıkladığında ürün sayfasına gider ve sadece sana özel indirimi kullanmak için tıkla gibi bir butona tıklar ve kısa süreliğine %20 indirim kazandığını öğrenir.

Bu aşamada sebep-sonuç ve verimlilik anahtar kelime.

    Integrate [Entegrasyon]

        Başlattık optimize ettik sonuçlandırdık şimdi yapmamamız gereken entegre etmek. Entegrasyondan kastım nispeten küçük olan stratejinizi genişletip markanızın diğer pazarlama kanallarında veya işletme hedeflerinizde kullanmak, bu aşama iki parçadan oluşuyor ilk önce diğer departmanlara anlatmalı ve neler yapılabileceğini konuşmalısınız daha sonra da stratejinizi diğer departmanlara entegre etmelisiniz. Nasıl entegre edileceğini bir örnekle anlatmanın daha kolay olacağını düşünüyorum. 

Örnek;

         Saç bakım şampuanı kampanyamız başarıyla sonuçlandı ve bunu pazarlama departmanındaki diğer takımlarla paylaştık. Aldığımız karar sonucu üniversitedeki stant tanıtımlarını arttırmaya karar verdik saç bakımı ile alakalı bir stant açılabilir. ARGE departman saç bakım şampuanı ürünün geliştirilmesine öncelik verdi. 

3İ güçlü bir metodoloji. 3 prensibin temelinde de müşteri var. Kurduğumuz, geliştirdiğimiz strateji veya kampanya müşteriyle başlayıp müşteri ile bitiyor, kilit nokta müşteri. Ne yapacağımıza müşterinin karar vermesi gerekiyor.

EK Okuma;

-The Art of Digital Marketing — What are the 3i Principles? - Medium

 


         

Eklemek istediğin bir şey var mı, yazıyı beğendin mi. Bu prensipleri kullanmayı düşünür müsün ?Yorum yazmayı unutma :)

 

 

Yorumlar