Geleneksel pazarlama aslında hepimizin bildiği “eski” diye tabir edilen pazarlama türü.Eski çünkü internetin emekleme çağında da oradaydı, şimdi de kullanılmaya deevam ediliyor
Geleneksel pazarlamaya birkaç örnek verecek olursak;
Direkt Pazarlama: üreticinin aracı olmadan müşteriye uyguladığı pazarlama türü, kupon broşür veya müşteriye elden verilen kartvizit.
Basılı: Gazete, dergi, broşür reklamları
Dış Mekân pazarlaması: Billboard reklamları, otobüs, otobüs durağındaki reklamlar
TV-Radyo Yayını: TV deki ürün yerleştirmeler, sponsorluklar,
Word of Mouth: öneri şeklinde gerçekleşen genellikle müşterilerin yaptıkları pazarlama türü
Dijital ve Geleneksel pazarlama günümüzde genelde birlikte çalışacak şekilde kullanılır TV’deki şampuan reklamında sol alt köşede bit Twitter hashtag’i(#) belirmesi. Veya size Intagram sayfasından bahsetmesi.
Yine de temelinde iki pazarlama türü de birbirinden farklı;
Geleneksel/Dijital
- - Gelenekselin müşterisi TV izleyen veya gazete okuyan herkes daha dağınık ve geniş kitle / Dijitalin müşterisi birey her bir sosyal medya kullanıcısı, bireyselleştirilmiş hedef kitlesi daraltılmış bir kitle
- - Gelenekselde müşteri pasif genelde sadece dizinin başlaması için reklam izlemekte hemen alacağı bir aksiyon yok / Dijitalde müşteri aktif Instagram gönderinizi beğenebilir Youtube’da çıkan reklamınıza tıklayıp sitenize girebilir
- - Reklam veren vermek istediği mesajı geniş bir kitleyi kapsayacak şekilde planlar evdeki her birey aynı TV reklamını görür / Bireyi bir örnek kişilik (persona) yaratılarak verilmek isteyen mesaj planlanır, Google reklamları erkek ve kadın olmanıza göre size farklı reklamlar gösterir. Reklam veren farklı kişilik tipler için farklı reklamlar hazırlayabilir.
- - Geleneksel Dışa Dönük (ilk blog gönderimde bahsetmiştim) / Dijital içe dönük pazarlama yapar
Temel farklardan kısa kısa bahsettim şimdi örneklerle eski ve yeninin nasıl bir arada çalıştığını anlatmak istiyorum. Eski hala yeni çünkü geniş bir kitleye adını duyurmanın tanınan bir firma olmanın en hızlı ve güçlü yolu bu TV’deki benzer deterjan ve şampuan reklamlarının bolluğunun sebebi bu, rekabet yüksek ve bu firmalar sürekli göz önünde bulunmak zorunda reklam seyrettiğimizde bunun verimsiz olduğunu düşünsekte, Alışverişe gittiğimizde akla gelen ilk marka önemli.
Dijital çünkü müşteriyle daha yakın bağlar kurmanızı sağlar Coca-Cola’nın başarasının temeli budur basit bir içeceğe güçlü anlamlar yüklemeyi başarabilmiştir, ölçülmesi çok daha kolay bireysel reklamlar
Örneğin Merve;
- - TV’de güçlü saçlar güçlü kadınlar adlı bir şampuan reklamı izler Reklamın sonunda #GüçlüSaçlar Ve Küçük Twitter Logosu görür
- - Reklamdan etkilenmiş ve heyecanlanmıştır, Twitter’a girer konu hakkâkında yazılanları okur
- - Reklam verenin Twitter hesabından sitesini ziyaret eder fark etmediği farklı bakım ürünlerine bakar, Saç bakımı hakkında o sitedeki bir blog yazısını okur ve almak istediği ürünleri işaretler
- - Marka ürününü en yakın hangi mağazadan alabileceği konusunda bir Google reklamı gösterir
- - Merve marka ve ürün hakkında öğrendiği birçok bilgiyle mağazaya uğrar, kasaya gittiğinde arkada markanın Instagram hesabını paylaştığı bir poster olduğunu fark eder
- - Eve gittiğinde markanın Instagram hesabını bakar, belki takip etmeye başlar.
Siz benzer bir deneyim yaşadınız mı? Verdiğim örnek biraz abartılımı oldu? Yorumlarda yazabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder